zondag 31 juli 2016

27-07-2016 Distributie... een onmogelijke opgave

Vandaag ben ik er stil van geworden...
Distributie. Hoe klinkt dat? Precies, dat klinkt als een oorlog van 70 jaar geleden. En zo voelt het ook. 
Een onmogelijke opgave waarin ik moet bepalen wie er recht heeft op wat. Aan mannen die mijn vader konden zijn, vertellen dat ze netjes in de rij moeten wachten. Op wat? Op je kleding meneer. Op je tweedehands, uit de mode, veel te grote winterkleren...
'No you can't have three shirts sir. Two is the max. Two pieces each. Sorry no shoes today. Yes, I know, they stand over there. But we do no shoes today. I can see you have very bad shoes. But no really. Please go outside now..'
Ik wil dat helemaal niet zeggen..
Ik wil zeggen: Neem alles mee. Alles wat je wil en meer. Neem mee voor jezelf, je vrouw en je kind. Neem wat ik aanheb. Neem mijn slippers.
Neem mijn nederigheid.
Neem mijn leven.
Neem!
O, het is geen oorlog hier? Een EU land.. 
Europa what the fuck are we doing??