zondag 31 juli 2016

29-07-2016 Meet Jelda

Meet Jelda
Jelda is een meisje met een temperamentvol karakter. Elke dag moet ik haar goed in de gaten houden, want een spelletje aan tafel eindigt geregeld in kaarten die over tafel vliegen omdat Jelda vindt dat ze onrechtvaardig behandeld wordt. 
Zo ook vandaag. Midden in het memoryspel, een spel dat een prijs verdient voor de mogelijkheden mbt woordenschat , werd ze boos en gooide alle kaartjes van tafel. Twice..
Dus ik werd boos op haar en waarschuwde haar in pittig Engels not to do it again or she would have to stand outside school for some minutes. She disliked me for a while... stond op en ging aan een andere tafel zitten.
Maar ze kon het niet volhouden.. wilde toch weer meespelen. Prima. Ik trok me terug en focuste op t samen spelen van de kinderen. Natuurlijk werd Jelda weer boos. Maar nu legde ze, in plaats van te schreeuwen en het spel kapot te maken, haar hoofd op haar armen. Na enkele minuten keek ze op, boos, maar ging verder met het spel. 
En ze kon het lachend afsluiten. 
Deze kleine dingen zijn de pareltjes voor mij en mijn schoolcollega's in het Malakasakamp...